Pôvodný tender na nákup trolejbusov nariadil zrušiť Úrad pre verejné obstarávanie, ale zrušenie navrhovali aj poslanci mesta a kritizovali vedenie Dopravného podniku i vedenie mesta za tento tender.
Za diskriminačné a netransparentné uznal aj hodnotenie technických parametrov, teda hmotnosť vozidla či počet dverí. Pred niekoľkými dňami Dopravný podnik vyhlásil nové výberové konanie na nákup trolejbusov. V tejto súvislosti sme sa spýtali predsedu dopravnej komisie mesta, poslanca a predsedu Dozornej rady DP Jozefa Uhlera:
V čom sa zmenili podmienky oproti predchádzajúcej súťaži?
Nový tender otvára širšiu hospodársku súťaž a umožňuje prístup na náš trh aj výrobcom, ktorí nemajú zatiaľ svoj trolejbus u nás schválený. Musia zabezpečiť jeho schválenie do 10 mesiacov. Najdôležitejším kritériom je cena, ale výrobcovia môžu drobné body získať napríklad aj za sedadlá na nízkej podlahe, alebo vypustenie prídavnej prevodovky. Technických kritérií je viac a žiadne z nich nie je preferované. Sú hodnotené jedným bodom navyše.
Z čoho bude projekt financovaný?
Na nákup trolejbusov sa budú čerpať nenávratné finančné prostriedky z operačného programu Doprava vo výške 85%. Ďalších 10% bude financovať štát a 5% bude musieť nájsť Dopravný podnik s mestom.
Kto nesie zodpovednosť za neúspech predchádzajúceho tendra a budú vyvodené z toho závery?
Za zrušený tender je zodpovedné vedenie Dopravného podniku a podľa môjho názoru by dôsledky mali byť vyvodené na základe toho, či sa podarí alebo nepodarí nakúpiť kvalitné trolejbusy z eurofondov.