Bratislava plánuje vybudovať od Šafárikovho námestia až po Janíkov dvor električkovú trať. Tá by mala byť aj centrálnou osou Petržalky. Mesto na jeseň vyhlásilo, že okolie električkovej trate chce upraviť do modernej a estetickej podoby, ktorá vzíde zo súťaže ideovo- urbanistických vízií.
A tak bola vyhlásená medzinárodná súťaž na riešenie rozvojovej osi Petržalky.
Do zadania súťaže mal byť premietnutý verejný prísľub primátora Milana Ftáčnika, ktorý po dlhých apeloch verejnosti vyhlásil, že stredom Petržalky pozdĺž Chorvátskeho ramena nebude viesť štvorprúdová komunikácia. Očakávalo sa, že návrhy budú riešiť nielen dopravu a cyklotrasy, no najmä zeleň, po ktorej občania Petržalky vytrvalo dychtia a preto podpísali petíciu, aby v okolí Chorvátskeho ramena vznikol park.
Najlepší návrh mala vybrať komisia v zložení: zástupcovia mesta (napr. hlavná architektka Ingrid Konrad, vedúca oddelenia koordinácie územných systémov Jela Plencnerová) a odborných zamestnancov miestnej samosprávy i reprezentanti externého, medzinárodného urbanisticko-architektonického prostredia. Bez hlasovacieho práva, ale s možnosťou sledovať celý proces bol do činnosti komisie zapojený zástupca občanov, vylosovaný spomedzi navrhnutých zástupcov verejnosti a OZ.
Súťažné návrhy mali byť predkladané do konca januára 2014 a komisia mala zasadnúť 6.-7.2.2014.
Dnes je 12.marec 2014 no o výsledkoch sa verejnosť zatiaľ nedozvedela a viac nám nevedel povedať ani Jozef Uhler, predseda komisie dopravy a informačných systémov, ktorý výsledky nevidel ani o nich nedostal správu.
Informácie zatiaľ neposkytla ani hlavná architektka, ktorú už oslovili aj občianske združenia, ktoré pripomienkovali súťažné podmienky, povedal nám M.Kugla z Iniciatívy Za efektívnu a ekologickú dopravu.