Dnes je: utorok 12.11.2019 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Pranostika na dnes: Ak hrmí v novembri mesiaci, nech sa tešia sedliaci

Mesto posudzuje projekt električky, ktorú v minulosti presadzoval J&T Real Estate

Prudko sa rozvíjajúce územie v zóne Chalupkova a nadväzujúcich zón (Pribinova, autobusová stanica, Cvernovka, Klingerka) potrebuje funkčné dopravné riešenie. Hlavné mesto v tejto súvislosti považuje za kľúčové vybudovanie novej električkovej trasy v tomto území v čo najkratšom možnom čase.

 

Zatiaľ čo územný plán mesta z roku 2007 umožňoval vybudovať v tomto území celkovo 1 200 000 m2 podlažných plôch,  doposiaľ aj v dôsledku ďalších územnoplánovacích podkladov a dokumentov narástlo toto číslo na takmer dvojnásobok. Podľa súčasného vedenia mesta nové mestské centrum, ktoré takto vzniká, musí byť prioritne obslúžené kvalitnou verejnou dopravou, keďže sa tu denne prepraví približne 50-tisíc ľudí a ponechanie obsluhy na individuálnu automobilovú dopravu by spôsobilo rozsiahle dopravné problémy v celej oblasti. Cieľom vedenia mesta je priniesť nový prístup do riešenia dopravy, ktorý je založený na výraznejšej podpore verejnej dopravy, najmä električkovej.

 

Mesto v súčasnosti posudzuje dve varianty trasy električky v zóne Chalupkova, a to popred budovu SND po Pribinovej ul. alebo poza budovu SND po Landererovej ul. Pokračujúca časť trasy vychádza optimálne po uliciach Košickej a Miletičovej s logickým napojením na ružinovskú električkovú radiálu a tiež električkový uzol Trnavské mýto. Zámerom mesta je rozčleniť električkové trasy cez centrum mesta vybudovaním okruhu, prepájajúceho radiály medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom a zároveň preveriť trasu novej električkovej radiály do Podunajských Biskupíc a Vrakune.

Keďže z hľadiska budúcnosti nášho mesta ide o mimoriadne dôležité a zodpovedné rozhodnutie, odborný tím berie pri posudzovaní optimálnej trasy do úvahy predovšetkým odborné, a to urbanistické a dopravné kritériá. Z urbanistického hľadiska sú to najmä vhodné pôsobenie električkovej trasy vo verejnom priestore mestského bulváru, námestia a predpolia SND. Z dopravného hľadiska sa zaoberáme najmä dopravnokapacitným posúdením potrieb nového mestského centra po jeho dobudovaní.

Mesto tvrdí, že dôležitým parametrom je aj napojenie trasy na existujúce električkové trasy a tiež čo najmenší vplyv električky na cestné komunikácie a križovatky, aby sme v zóne zabezpečili čo najplynulejšiu dopravu. Z praktického a odborného hľadiska samozrejme zvažujeme aj vplyv električky na SND.

 

Mesto Bratislava v tejto otázke  reprezentuje verejný záujem a je orgánom územného plánovania. Je preto prirodzené, že v ťažiskových otázkach mestského rozvoja, ku ktorým budovanie električkových liniek verejnej dopravy nepochybne patrí, je rozhodujúcim činiteľom. Odborné tímy intenzívne komunikujú s investormi a  developermi v území v otázkach koordinácie a spolupráce na zabezpečení dopravnej obsluhy územia, na ktorej sa podieľajú v rámci svojich investícií. Pôvodne chcel J&T Real Estate realizovať v lokalite projekt s názvom Spojená Bratislava. Ten žiadal aj o štatút významnej investície. Ten bol nakoniec stiahnutý a skupina plány prepracovala. Všetky projekty medzi Starým mostom, Apollom a Landererovou ulicou zahrnula pod novú značku Eurovea City.

 

Zdroj: mesto Bratislava a J&T Real Estate



Autor: Petrzalcan | 07.07.2019 | zobrazené: 341 x |


Podobné články

• Pred 101 rokmi skončila Veľká vojna (11.11.2019)
• Pred 30 rokmi „padol“ Berlínsky múr (09.11.2019)
• Pomoc pre zvieratká z útulkov, opäť SOS pre zvieratká v Bratislave (11.10.2019)
• Ako sa brániť chrípke a prechladnutiu a ako ich rozoznať (01.10.2019)
• Petržalčania sa budú musieť zaregistrovať. Čo ešte prináša parkovacia politika? (29.09.2019)

Komentáre

FOTOGALÉRIA

BS4 Lány

ANKETA

Ako ste spokojní s čistotou v Petržalke? Oznámkujte ako v škole:

1
(36)

2
(20)

3
(24)

4
(39)

5
(36)


spolu 155 hlasov
/