Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/connect.php on line 8
Ministerstvo klame, alebo má v projektoch chybu
Dnes je: sobota 04.05.2024 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Dnes Výročie úmrtia Milana Rastislava Štefánika

Ministerstvo klame, alebo má v projektoch chybu

Podľa občianskeho združenia NIE ROPOVODU je výstavba vodného diela  Bratislava – Pečniansky les stále reálna. Dnes o tom informovali na tlačovej besede, kde ako jeden z argumentov uviedli, že Ministertsvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja sa chce v rokoch 2014- 2020 uchádzať o eurofondy na tento projekt.

 

“Je pre nás prekvapujúce, že ministerstvo dopravy toto vodné dielo zakrýva názvom projektu Implementácia technických opatrení na odstránenie prekážok a vyriešenie splavnosti Dunaja na riečnom kilometri 1880,260 až 1862 v rámci klasifikácie stavieb číslo 2151 a 2152,” informoval dnes v Bratislave predseda správnej rady združenia Miroslav Dragun.

Podľa Draguna  referenčné číslo 2151 znamená prekopanie dna Dunaja a skvalitnenie plavebnej dráhy, ale číslo 2152 predstavuje výstavbu vodného diela a hate.

 

OZ Nie ropovodu preto vyzýva rezort výstavby, aby odstúpil od prípravy tohto projektu. Samotná výstavba vodného diela totiž môže podľa Draguna zničiť vodné zdroje Sihoť a Pečniansky les.

 

Proti projektu je aj rakúska strana, ktorá sa mala podieľať na vyššie položenom vodnom diele Bratislava – Wolfsthal. Výstavbu takisto odmietlo bratislavské Mestské zastupiteľstvo, ako aj Bratislavský samosprávny kraj.

 

Stanovisko hovorcu ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR:

 

Projekt s názvom „Implementácia technických opatrení na odstránenie prekážok a vyriešenie splavnosti na Dunaji na r. km 1880,260 – r. km 1862,000“ neslúži na vybudovanie priehrady Wolfsthal. Projekt, ktorý je v zozname tzv. veľkých projektov budúceho Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (OPII), má zabezpečiť požadované parametre Dunaja  v oblasti Bratislavy ako vodnej cesty medzinárodného významu a to minimálne 300 dní v roku. Zatiaľ sa počíta iba s predprojektovou a projektovou prípravou, na ktoré chceme vyčleniť 40 miliónov eur z OP II.

 

Súčasný stav plavebnej dráhy Dunaja od slovensko-rakúskej hranice po Vodné dielo Gabčíkovo nespĺňa kritériá Dunajskej komisie ani Ekonomickej a hospodárskej komisie OSN. Problémom sú najmä brody. Požadované parametre plavebnej dráhy (hĺbka a šírka plavebnej dráhy, polomer oblúkov, podjazdná výška pod mostmi pre príslušnú klasifikačnú triedu vodnej cesty) je potrebné zabezpečiť realizáciou technických opatrení. Jednotlivé technické opatrenia budú navrhnuté až na základe výskumu (ide o rôzne výskumy a hlavne vypracovanie štúdie realizovateľnosti), z ktorého vyplynie optimálne riešenie jednotlivých parametrov plavebnej dráhy.

 

Technickými opatreniami sú bagrovanie, násypy rôznej granuláže, stavby výhonov, vodné stavby (iné ako samotné vodné dielo) a ich kombinácia.

 

Ak sa nejedná o stavbu vodného diela prečo sa v dokumente nachádza pod referečným číslo 2152 priehrad? Preto OZ Nie ropovodu vyzýva ministerstvo aby autoremedúrov odstránilo túto stavbu z navrhovaného operačného programu.

 

 

 



Autor: Petrzalcan | 11.03.2014 | zobrazené: 4136 x |


Podobné články

• Utorková poľadovica a náhrady škody (24.01.2024)
• Na železničnej trati Bratislava- Komárno začal jazdiť nový dopravca Leo Express. (12.12.2023)
• Hľadajú sa vianoční predajcovia (22.10.2023)
• Obmedzenia na prístavnom moste (24.04.2023)
• Mimoriadne tragická nedeľa v Petržalke (19.03.2023)

Komentáre