Ide o prvé zo série systémových opatrení na zníženie reklamného smogu v Bratislave. Primátor vrámci systémového riešenia vizuálneho smogu pripravuje aj pasportizáciu bilbordov, ktoré sa nachádzajú na území mesta. Na magistráte poveril pracovníkov spracovaním koncepčného návrhu riešenia tohto problému. V boji s vizuálnym smogom sa bude opierať aj o tzv. malú novelu stavebného zákona. Zároveň však stále presadzuje, že najúčinnejšou formou samosprávy na boj s týmto fenoménom by bola originálna kompetencia samospráv regulovať reklamu na svojom území. „Poriadok, čistota, ale aj vizuálna tvár mesta patrili k top prioritám mojej kandidatúry na post primátora Bratislavy a v tomto smere plánujem ako primátor aj vyvíjať potrebné aktivity,“ dodal Nesrovnal.
Ešte koncom januára sa hlavné mesto obrátilo na súd a požiadalo ho o vypratanie stožiarov verejného osvetlenia, ktoré využívali viaceré spoločnosti na reklamnú činnosť. Z ulíc hlavného mesta by tak malo zmiznúť až 1 623 takýchto informačných tabúľ, ktoré slúžili na reklamu.
Ivo Nesrovnal už dlhodobo poukazuje na problém vizuálneho smogu v Bratislave. Čistota verejných priestorov je podľa neho veľmi podstatná. Ako poslanec mestského zastupiteľstva predložil viacero návrhov ako bojovať s vizuálnym smogom – predložil návrh zákona o obmedzení vonkajšej reklamy do Národnej rady Slovenskej republiky, presadil 50 tisíc eur do rozpočtu mesta na odstraňovanie graffiti, zabránil legalizácii približne 400 billbordových plôch, ktoré stáli na mestských pozemkoch.