Električky na hlavnú železničnú stanicu od včera opäť premávajú. Vedenie mesta po trojmesačnej výluke spôsobenej modernizáciou električkovej trate zabezpečilo Bratislavčanom kvalitné prepojenie mesta s kľúčovým dopravným uzlom – železničnou Hlavnou stanicou.
„Splnili sme sľub a umožnili sme Bratislavčanom cestovať električkou na Hlavnú stanicu tak, ako sme plánovali – na začiatku nového školského roka,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. „Za ostatné tri mesiace sme zrekonštruovali električkovú trať vrátane troch zastávok, cestnú svetelnú signalizáciu a časti dotknutých križovatiek. Vymenili sme električkový zvršok, nainštalovali nové informačné tabule a nové prístrešky na zastávkach,“ popísala zrealizované práce Tatiana Kratochvílová, hlavná dopravná inžinierka Bratislavy.
„Projekt mal mnohé nedostatky, ktoré sme po jeho prevzatí museli riešiť. Je súčasťou komplexnej obnovy električkových radiál v Bratislave, ktorá je jednou z našich priorít. V týchto súvislostiach opravujeme aj hrubé pochybenia spôsobené Dopravným podnikom, ktorý investoval do nákupu nových električiek ešte pred obnovou električkových tratí, alebo nakúpil nové vozidlá a nepočítal so zmenami označovačov. Preto je dôležité, aby po novom výberovom konaní mohli podnik riadiť odborníci, ktorí budú dopravu v meste rozvíjať efektívnejšie a kvalitnejšie a takéto chyby sa nebudú opakovať,“ zhodnotil situáciu primátor Bratislavy.
„Bratislavčania si zaslúžia električkovú trať európskych parametrov a preto sme sa rozhodli zrealizovať ďalšie úpravy nad rámec pôvodného projektu. Náklady na ich realizáciu uvoľní mesto z rozpočtového balíku,“ konštatoval primátor. Mesto chystá úpravy bezbariérových prechodov na celej dĺžke trate, dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská – Mýtna, živý plot doplnený dosadbou stromov a úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska.
Trať bola pôvodne vybudovaná ešte v roku 1985 a jej obnova je jedným z projektov modernizácie električkových tratí, ktoré sú spolufinacované z prostriedkov Európskej únie. Projekt modernizácie električkovej trate Radlinského - Štefanovičova mal plánovaný realizovaný rozpočet 4 045 332 EUR (z toho Zmluvná hodnota Diela predstavovala 3 933 732 EUR, zvyšok boli financie určené na stavebný dozor). Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov EÚ, s intenzitou spolufinancovania: 85% z prostriedkov Kohézneho fondu EÚ cez Operačný program Doprava 2007 – 2013, 10% zo štátneho rozpočtu, 5% vlastné zdroje hlavného mesta. Ukončenie električkovej trate kolaudáciou je plánované najneskôr v januári 2016.
Tlačové vyhlásenie mesta Bratislavy