Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/connect.php on line 8
Na hlavnú stanicu opäť električkou
Dnes je: nedeľa 05.05.2024 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Dnes Výročie úmrtia Milana Rastislava Štefánika

Na hlavnú stanicu opäť električkou

Električky na hlavnú železničnú stanicu od včera opäť premávajú. Vedenie mesta po trojmesačnej výluke spôsobenej modernizáciou električkovej trate zabezpečilo Bratislavčanom kvalitné prepojenie mesta s kľúčovým dopravným uzlom – železničnou Hlavnou stanicou.

 

 

 

„Splnili sme sľub a umožnili sme Bratislavčanom cestovať električkou na Hlavnú stanicu tak, ako sme plánovali – na začiatku nového školského roka,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. „Za ostatné tri mesiace sme zrekonštruovali električkovú trať vrátane troch zastávok, cestnú svetelnú signalizáciu a časti dotknutých križovatiek. Vymenili sme električkový zvršok, nainštalovali nové informačné tabule a nové prístrešky na zastávkach,“ popísala zrealizované práce Tatiana Kratochvílová, hlavná dopravná inžinierka Bratislavy.

„Projekt mal mnohé nedostatky, ktoré sme po jeho prevzatí museli riešiť. Je súčasťou  komplexnej obnovy električkových radiál v Bratislave, ktorá je jednou z našich priorít.  V týchto súvislostiach opravujeme aj hrubé pochybenia spôsobené Dopravným podnikom, ktorý investoval do nákupu nových električiek ešte pred obnovou električkových tratí, alebo nakúpil nové vozidlá a nepočítal so zmenami označovačov. Preto je dôležité, aby po novom výberovom konaní mohli podnik riadiť odborníci, ktorí budú dopravu v meste rozvíjať efektívnejšie a kvalitnejšie a takéto chyby sa nebudú opakovať,“
zhodnotil situáciu primátor Bratislavy.

„Bratislavčania si zaslúžia električkovú trať európskych parametrov a preto sme sa rozhodli  zrealizovať ďalšie úpravy nad rámec pôvodného projektu. Náklady na ich realizáciu uvoľní mesto z rozpočtového balíku,“ konštatoval primátor. Mesto chystá úpravy bezbariérových prechodov na celej dĺžke trate, dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská – Mýtna, živý plot doplnený dosadbou stromov a úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska.

Trať bola pôvodne vybudovaná ešte v roku 1985 a jej obnova je jedným z projektov modernizácie električkových tratí, ktoré sú spolufinacované z prostriedkov Európskej únie. Projekt modernizácie električkovej trate Radlinského - Štefanovičova mal plánovaný realizovaný rozpočet 4 045 332 EUR (z toho Zmluvná hodnota Diela predstavovala  3 933 732 EUR, zvyšok boli financie určené na stavebný dozor). Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov EÚ, s intenzitou spolufinancovania: 85% z prostriedkov Kohézneho fondu EÚ cez Operačný program Doprava 2007 – 2013, 10% zo štátneho rozpočtu, 5% vlastné zdroje hlavného mesta. Ukončenie električkovej trate kolaudáciou je plánované najneskôr v januári 2016.

 

 

 

Tlačové vyhlásenie mesta Bratislavy

 



Notice: Undefined index: id in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/files/aktuality.php on line 69

Autor: Petrzalcan | 02.09.2015 | zobrazené: 1516 x |


Podobné články

• Petržalské zaujímavosti (10.01.2024)
• Zmena dane za psa a iné (22.12.2023)
• Pomoc ľuďom v núdzi (18.11.2023)
• Osobnosti Petržalky (26.09.2023)
• Mesto a mestské časti sa dohodli (12.09.2023)

Komentáre