Dnes je: utorok 22.01.2019 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
V roku 1451 bol vykonaný prvý zápis v slovenčine v Žilinskej mestskej knihe, dovtedy vedenej len v nemeckom a latinskom jazyku.

O druhej etape električky v Petržalke

Včera navštívila Petržalku dôležitá návšteva. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal odprezentoval zástupcom Monitorovacieho výboru Operačného programu Integrovaná infraštruktúra projekt 2. etapy električkovej trate do Petržalky. Stretnutie so zástupcami mesta, riadiaceho orgánu- ministerstva dopravy a zástupcami Európskej komisie sa uskutočnilo v rámci zasadnutia Monitorovacieho výboru OPII v Bratislave.

Podľa primátora patrí 2.etapa električky do Petržalky medzi absolútne priority mesta. „Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor s celkovou dĺžkou 3,8 km a 7 zastávkami vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v jednej z najväčších mestských častí, v Petržalke. Hlavné mesto zároveň pracuje aj na rozvoji celého územia, ktorým nová električková trať bude viesť,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal

Zároveň členov monitorovacieho výboru uistil, že na projekte mesto v spolupráci s riadiacim orgánom intenzívne pracuje tak, aby stihlo všetky termíny a projekt mohol byť financovaný z prostriedkov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Informoval, že aktuálne má mesto k dispozícii právoplatné záverečné stanovisko EIA, to znamená posúdenie stavby z hľadiska vplyvu na životné prostredie. Rozbehol sa aj proces získavania kladných stanovísk k Dokumentácii pre územné rozhodnutie, v rámci ktorého sme získali zatiaľ 16 zo 48 potrebných   stanovísk. Keď ich mesto bude mať, podá žiadosť o vydanie územného rozhodnutia na MČ Petržalka.  

Primátor Bratislavy informoval zástupcov monitorovacieho výboru aj o neočakávaných faktoroch, ktoré proces 2. etapy električkovej trate do Petržalky zbrzdili. Projekt sa musel prepracovať, pretože občania formou petície protestovali proti pôvodne plánovanej štvorprúdovke v okolí električkovej trate. V rámci procesu EIA sa hlavné mesto muselo vysporiadať s množstvom odvolaní zo strany jedného občana, čo predĺžilo tento proces až na 6 mesiacov. Okrem toho sa do projektu museli zapracovať požiadavky Krajského dopravného inšpektorátu na zmenu križovatky Betliarska – Lietavská, čo trvalo ďalšie mesiace.

V najbližšej dobe dopracuje hlavné mesto ďalšie stupne projektovej dokumentácie, následne sa bude musieť vysúťažiť zhotoviteľ stavby a podať žiadosť o nenávratný finančný príspevok z európskych zdrojov cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII). Projekt musí byť zrealizovaný najneskôr do roku 2023dokedy trvá programové obdobie OPII.   



Autor: Petrzalcan | 06.05.2018 | zobrazené: 1158 x |


Podobné články

• Bratislavu čaká dopravná katastrofa (21.01.2019)
• Petržalka ide zbierať dáta o autách pred zavedením rezidenčného parkovania (12.01.2019)
• Prerokovanie Urbanistickej štúdie - Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalka (10.01.2019)
• Daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti (09.01.2019)
• Odvoz vianočných stromčekov (03.01.2019)

Komentáre

FOTOGALÉRIA

Mobilizácia pri Bunkri BS 4 Lány

ANKETA

Využívate MHD v Bratislave?

Áno, každý deň
(14)

Áno, ale nie každý deň
(3)

Len občas
(7)

Nie, chodím autom
(6)


spolu 30 hlasov
/