Sú mestá vo svete, kde je cyklodoprava najbežnejším spôsobom presunu ľudí z miesta na miesto. Holansko, Dánsko, ale aj V.Britácia či Nemecko. Ako je to u nás, v Bratislave a Petržalke?
„V Petržalke dnes existuje sieť rôznorodých cyklotrás – od tých medzinárodného významu až po „sídliskové“, nie vždy sú však prepojené,“ hovorí sa v stanovisku samosprávy.
Preto samospráva štúdiou nielen hľadá „kľúč“ na ich efektívne pospájanie, ale aj spôsob, ako vyhovieť všetkým požiadavkám cyklodopravy - bezpečnosť, dobrá obslužnosť územia a v neposlednom rade aj celková atraktivita trasy. Vypracovanú štúdiu predkladá mestská časť obyvateľom na pripomienkovanie v zmysle zákona.
Proces obstarania štúdie začala vo februári 2013 spracovaním zadania štúdie, ktoré prerokovali komisie miestneho zastupiteľstva. V máji prebehlo verejné obstarávanie na výber spracovateľa štúdie. Od februára až do mája 2014 prebiehala intenzívna diskusia samosprávy so zhotoviteľom. Teraz je čas na verejné pripomienkové konanie s občanmi. Súčasne bude prebiehať proces pripomienkovania materiálu všetkými dotknutými organizáciami a inštitúciami – Hlavné mesto SR Bratislava, Krajský dopravný inšpektorát a Správa Telovýchovných a Rekreačných Zariadení (STaRZ). Ďalším krokom bude predloženie štúdie ako aj pripomienok od obyvateľov a inštitúcií na prerokovanie do zastupiteľstva mestskej časti
Pripomienky môžu Petržalčania zasielať na adresu milan.raus@petrzalka.sk do 15. septembra 2014.
V prvých rokoch je prioritou odstrániť tie najväčšie bariéry a získať si ďalších cyklistov z radov motoristov, ktorí uprednostnia tento ekonomickejší a najmä ekologickejší spôsob dopravy v meste. V budúcnosti plánuje mestská časť obstarať aj Štúdiu rozvoja pešej dopravy, v ktorej zadefinuje potreby chodcov tak, aby sa nešetrnými opatreniami v prospech statickej dopravy neuberal priestor, ktorý je nevyhnutný pre zdravý chod a fungovanie územia.