Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/connect.php on line 8
Roky sa tvoria a potom „vypadávajú“- projekty mesta a kraja
Dnes je: piatok 26.04.2024 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Utorok daždivý, denné maximum 9 stupňov

Roky sa tvoria a potom „vypadávajú“- projekty mesta a kraja

Najskôr Metro, potom TEN-T 17 a teraz len električka do Petržalky. Tak hovoria skeptici o vývoji dopravy v Bratislave, najmä po tom, čo ministerstvu „vypadol“ projekt TEN T 17.

 

Sieť TEN-T a projekt Filiálky boli najskôr odložené z programového obdobia 2007-2013 na obdobie 2014 až 2020. Chýbajú však aj v Strategickom pláne rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy a regionálneho rozvoja SR. Bratislavský kraj plánoval s výstavbou Filiálky ako s nosnou časťou integrovanej dopravy a pozastavenie výstavby brzdí aj rozvoj integrovanej dopravy v BSK. Ak sa projekt TEN-T 17 nezrealizuje, Bratislavu obíde a pôjde do Maďarska.

 

„Projekt Filiálky vypadol z hlavného dopravného plánu rozvoja dopravy po roku 2014 do 2020, čiže to pripojenie cez Paríž-Viedeň-Bratislavu, na ktoré sme sa spoliehali a ktorého kostrou mala byť Filiálka, sa neuskutoční. Tento koridor nie je zaznačený, tým pádom je ohrozený aj projekt Filiálky samotnej,“ zdôraznil bratislavský župan Pavol Frešo. Filiálka mala byť uzlovou stanicou zo smerov od Dunajskej Stredy, Galanty, Trnavy, Malaciek ale aj z Kittsee a Rajky. Neďaleko je najsilnejšie centrum hromadnej dopravy v rámci Bratislavy samotnej. Podľa župana sú tak projekt aj koncepcia regionálneho rozvoja v rámci koľajovej infraštruktúry ohrozené. Postupný presun hromadnej dopravy z cestnej na koľajovú je pritom aj v súlade s dopravnou stratégiou Európskej únie.

 

 

 

Filiálka už má aj svoju históriu, podľa župana Pavla Freša už pred 100 rokmi ľudia pochopili, že je výhodná najmä pre svoje strategické miesto v centre mesta. Železničné koridory mali byť podľa Pavla Freša záchranou pre kolabujúcu dopravu v Bratislave, počítalo sa s komplexným zapojením do existujúceho dopravného systému v hlavnom meste. Spolu s odborníkmi z hlavného mesta aj z ministerstva sa chce župan dohodnúť, za akých možností by sa dal projekt zrealizovať. Výhodou Filiálky je podľa neho aj to, že sa môže napojiť na regionálne trate.

 

 

 



Notice: Undefined index: id in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/files/aktuality.php on line 69

Autor: Petrzalcan | 07.08.2013 | zobrazené: 4773 x |


Podobné články

• Petržalské zaujímavosti (10.01.2024)
• Zmena dane za psa a iné (22.12.2023)
• Pomoc ľuďom v núdzi (18.11.2023)
• Osobnosti Petržalky (26.09.2023)
• Mesto a mestské časti sa dohodli (12.09.2023)

Komentáre