Dnes je: pondelok 23.09.2019 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Dnes je Medzinárodný deň proti sexuálnemu zneužívaniu a obchodu so ženami a deťmi

Takúto diskusiu Primaciálny palác ešte nezažil

Obrovský záujem verejnosti sprevádzal dnešnú prezentáciu druhej etapy výstavby električky v Petržalke v rámci projektu tzv. Nosného dopravného systému.

 

Záujem bol tak veľký, že nabudúce mesto zváži väčší priestor. A možno nedostatok a zmätočnosť v informáciách okolo projektu spôsobili ešte väčší záujem ľudí.

 

Na úvod hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser odprezentoval projekt aj so štvorprúdovou cestou pozdĺž električkovej trate, čo vyvolalo piskot a protesty občanov.

 

Opačný názor mala hlavná architektka Ingrid Konrad, ktorá súhlasí s tým, že električka môže viesť v zeleni súčasne s cyklotarasami a nemusí ju sprevádzať štvorprúdová cesta, za čo si vyslúžila aplauz. „Mestá dotvárame a humanizujeme, hľadáme ich identitu, nie zahusťujeme,“ povedala Konrad. Dodala, že Dolnozemská a Panónska stačia v obslužnosti Petržalky. O ich kapacite hovoril aj inžinier Schlosser, ale argumentoval tak, že dopravu treba zviesť na budúcu štvorprúdovú Jantárovú, aby za 10 rokov nebol problém s dopravou.

 

Primátor v úvode vyjadril záujem dať priestor verejnosti, chce vyhlásiť súťaž na druhú etapu nosného dopravného systému.

 

Potom dostali priestor zástupcovia aktivistov. Dominika Belanská zo združenia Chceme park a cyklotrasy, nie štvorprúdovku informovala, že sa v ankete sa vyjadrilo 2 011 ľudí. 84% bolo Petržalčanov. Viac ako 50 percent chce v mestskej časti park a cyklotrasu a 38 percent by uvítalo aj električku. Petíciu združenia podpísalo doteraz vyše 9 000 ľudí. Petíciu a jej odborné argumenty i paradoxy v predstavenom projekte Ing.Schlossera vyhodnotill Vladimír Dulla. Neskôr vyzval primátora na vyvodenie personálnych konzekvencií kvôli peniazom, ktoré boli vynaložené na projekt, pričom projekt nebol vykonaný tak, ako by mal.

 

Ale poďme postupne. Ďalší občania, aktivisti za zeleň si dali námahu a zmerali vizualizácie Ing.Schlossera a spochybnili jeho prezentáciu. Aktivisti zo špecializovaných občianskych združení, ktorí sa venujú verejnej doprave a ďalší, ktorí sa špecializujú na električku /M.Kugla/ vyjadrili taktiež pochybnosti o odbornej stránke projektu, ktorý mesto prezentuje, napr. prístup k nástupištiam električky, prestupovanie ľudí bude komplikované, ľudia budú musieť prekonávať mnohé prechody cez cestu, čo skomplikuje ich život. Ako uviedli, električka môže ísť Petržalkou bez štvorprúdovej cesty. Ceste má padnúť za obeť 2000 stromov.

 

K tomuto názoru sa priklonila aj predsedníčka Petržalského okrášľovacieho spolku Iveta Plšeková, ktorá vyjadrila prekvapenie, že mesto prezentuje projekt a pritom hlavná architektka má iný názor ako hlavný dopravný inžinier. Primátor neskôr povedal, že je to dôkaz demokracie. Pri prezentácii projektu, ktorý by mal byť  jeden a je k nemu už územnoplánovacia dokumentácia sa to však zdá neštandardné. Plšeková uviedla, že štvorprúdová cesta vyhovuje developerom, ktorí ťažia z predaja bytov, ale budovanie dopravy nechávajú na samosprávu. Petržalka podľa nej potrebuje mosty, vo vnútri Petržalky nie je problém s dopravou.

 

To potvrdili aj mnohí ďalší známi  i menej známi občania, ktorí sa priklonili k električke bez cesty, hovorili o problémoch mostov, o tom, že budúca štvorprúdová Jantárova nebude mať kam vyústiť.

Búrlivá prezentácia bola často prerušovaná výkrikmi nespokojných občanov, čomu nepridával ani postoj primátora. Odmietol aj zodpovednosť hlavného dopravného inžiniera, ktorého hlavu žiadali občania.

 

O referende primátor nechcel diskutovať, lebo podľa neho sa nedá definovať jednoznačná otázka. Nakoľko referendum môže má možnosť  odpovedí  len : áno alebo nie. A tento projekt má viacero možností. V závere celého podujatia ešte primátor spochybnil počet ľudí, ktorí sú za petíciu. Ako povedal, 300 ľudí ju podpísalo, zvyšok boli kliknutia na internete. Záver diskusie, ktorá trvala od 18.00 do 21.15 nepriniesol jednoznačné stanovisko. Ako povedal primátor, chce pokračovať v diskusii s verejnosťou, na väčšom fóre, nabudúce chce prezentovať časť trasy, ktorá povedie cez Petržalku City.

 

 

 



Autor: Petrzalcan | 22.04.2013 | zobrazené: 4484 x |


Podobné články

• Parkovacia politika v Petržalke od 1.novembra (19.09.2019)
• Petržalskí rodičia majú ďalšiu byrokratickú povinnosť (11.09.2019)
• Mimopetržalské deti v materských školách majú možnosť požiadať o zľavu (10.09.2019)
• Hlasujte za petržalské projekty (02.09.2019)
• Verejná diskusia o parkovaní v Petržalke (26.08.2019)

Komentáre

FOTOGALÉRIA

Chorvátske rameno
/