Dnes je: utorok 22.01.2019 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
V roku 1451 bol vykonaný prvý zápis v slovenčine v Žilinskej mestskej knihe, dovtedy vedenej len v nemeckom a latinskom jazyku.

Včerajší výjazd primátora v Petržalke

Druhá etapa električkovej trate do Petržalky je obrovský projekt, ktorý patrí medzi priority hlavného mesta. Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v jednej z najväčších mestských častí, v Petržalke. Hlavné mesto zároveň pracuje aj na rozvoji celého územia, ktorým nová električková trať bude viesť. 

 

V poslednom období počúvam rôzne fámy, že projekt zaspal, že sa mu mesto nevenuje. Nie je to pravda. Aktuálne máme k dispozícii právoplatné záverečné stanovisko EIA, to znamená posúdenie stavby z hľadiska vplyvu na životné prostredie. Rozbehli sme aj proces získavania kladných stanovísk k Dokumentácii pre územné rozhodnutie. Keď všetkých 48 stanovísk budeme mať, podáme žiadosť o vydanie územného rozhodnutia na MČ Petržalka,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. 

 

V rámci projektu Nosného systému MHD sa vyskytlo množstvo neočakávaných faktorov, ktoré celý proces zbrzdili. Projekt sa musel prepracovať, pretože občania formou petície protestovali proti pôvodne plánovanej štvorprúdovke v okolí električkovej trate. V rámci procesu EIA sa hlavné mesto muselo vysporiadať s množstvom odvolaní zo strany jedného občana, čo predĺžilo tento proces až na 6 mesiacov. Okrem toho sa do projektu museli zapracovať požiadavky Krajského dopravného inšpektorátu na zmenu križovatky Betliarska – Lietavská, čo trvalo ďalšie mesiace.

 

V najbližšej dobe dopracuje hlavné mesto ďalšie stupne projektovej dokumentácie, následne sa bude musieť vysúťažiť zhotoviteľ stavby a podať žiadosť o nenávratný finančný príspevok z európskych zdrojov cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII). Projekt musí byť zrealizovaný najneskôr do roku 2023, dokedy trvá programové obdobie OPII.   

 

„Chcel by som vyzvať všetky zainteresované strany o súčinnosť, najmä ministerstvo dopravy, príslušný stavebný úrad v Petržalke a ďalších, aby sme všetku potrebnú dokumentáciu vybavili čo najskôr a mohli sa pustiť do výstavby,“ uviedol Nesrovnal.  

 

V súvislosti s budovaním a modernizáciou električkových tratí prišla z Európskej komisie dobrá správa. Zástupcovia EK sa vyjadrili, že DPH je oprávneným výdavkom pre infraštruktúrne projekty. Oficiálne to potvrdia listom v priebehu tohto mesiaca. Znamená to, že hlavné mesto nebude musieť vynaložiť 70 mil. eur na vykrytie tohto neočakávaného výdavku.  Hlavné mesto na problém možného nezapočítania DPH v rámci oprávnených výdavkov vlani  upozornilo a na základe toho sa vláda SR zaviazala rokovať s EK, aby k zvýšeniu splufinancovania nedošlo.     

 

Popri projekte 2. etapy električkovej trate do Petržalky rieši hlavné mesto aj rozvoj celého územia v jej okolí. K rozvoju Petržalskej osi a okolia Chorvátskeho ramena spustilo hlavné mesto participatívny proces, pričom dotazník o rozvoji tohto dôležitého verejného územia vyplnilo takmer 2 700 Bratislavčanov. Po jeho vyhodnotení sa výsledky zapracujú do urbanistickej štúdie „Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalka,“ ktorá bude slúžiť ako podklad pre zmenu územného plánu mesta a k vytvoreniu podrobnejších plánov zón, ktoré jasne stanovia, čo sa kde môže stavať, v akom rozsahu sa má zachovať zeleň a ďalšie.     



Autor: Petrzalcan | 12.04.2018 | zobrazené: 409 x |


Podobné články

• Bratislavu čaká dopravná katastrofa (21.01.2019)
• Petržalka ide zbierať dáta o autách pred zavedením rezidenčného parkovania (12.01.2019)
• Prerokovanie Urbanistickej štúdie - Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalka (10.01.2019)
• Daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti (09.01.2019)
• Odvoz vianočných stromčekov (03.01.2019)

Komentáre

FOTOGALÉRIA

Chorvátske rameno

ANKETA

Využívate MHD v Bratislave?

Áno, každý deň
(14)

Áno, ale nie každý deň
(3)

Len občas
(7)

Nie, chodím autom
(6)


spolu 30 hlasov
/