Dnes je: utorok 16.07.2019 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
V roku 1954 Dunaj dosiahol v Bratislave výšku 984 centimetrov. Voda zaplavila rozsiahle územia a 11.000 ľudí museli evakuovať.

Veľká električková zmena

Bratislavu od dnes čaká veľká zmena trasovania električiek. Je to zmena, ktorú pocítia prakticky všetci cestujúci MHD. Zmenu trasovania električiek na území Bratislavy počas prázdninových mesiacov a septembra si vyžiadala nevyhnutná a neodkladná modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály.

Počas prázdninových mesiacov a v septembri budú električky smerom do Karlovej Vsi jazdiť len po Molecovu ulicu a ďalej v smere do Dúbravky budú všetku dopravu zabezpečovať autobusy MHD. Keďže na zastávke Molecova nie je obratisko električiek, budú musieť trasu do Karlovej Vsi obsluhovať výlučne obojsmerné električky, ktoré však tvoria len menšiu časť vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava (DPB). Navyše, trasu z Petržalky je z rovnakého dôvodu možné prevádzkovať tiež iba obojsmernými električkami.   

Aby sa zachovali intervaly medzi spojmi aj pre ostatné električky v meste, je potrebné  zreorganizovať trasy ostatných električkových liniek.  

Po novom bude po každej radiále v kratších intervaloch jazdiť jedna linka, a to do centra, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky. Počty spojov na väčšine tratí zostanú zachované ako pri súčasnej organizácii liniek. V niektorých prípadoch sa dokonca zvýšia.

V smere z Rače bude premávať linka č. 3, v smere z Ružinova to bude č. 9, v smere zo Zlatých pieskov č. 4 a v smere z Petržalky č. 1. Tieto linky pôjdu len do centra mesta a naspäť v 4 - 5-minútových intervaloch počas pracovných dní a v 7 - 8-minútových intervaloch cez voľné dni. V smere z Karlovej Vsi bude jazdiť náhradná električková linka X6 v intervaloch 3 - 4 minúty v pracovných dňoch a 7 - 8 minút cez voľné dni. Električku medzi Dúbravkou a  Molecovou ulicou nahradí autobusová linka X5 v intervaloch 3 - 4 minúty v Karlovej Vsi a 6 - 8 minút z Dúbravky v pracovných dňoch a 7 - 8 minút cez voľné dni.

Okrem uvedených hlavných liniek bude naviac zachovaná aj linka č. 2 ako doplnková linka medzi Hlavnou stanicou a ŽST Nové Mesto s intervalom 15 minút.

Nové linky sú navrhnuté tak, aby na trase každej z nich bola zastávka, ktorá umožní prestup na linku do ktorejkoľvek inej mestskej štvrte. Hlavným prestupným uzlom sa stane Kamenné námestie a Námestie SNP, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky v priemere do 2,5 minúty.  

Náhradná električková linka X6 z Karlovej Vsi bude premávať v smere do centra cez nábrežie a z centra cez tunel. Bez prestupu tak bude možné dostať sa do významných uzlov Most SNP, Šafárikovo nám. a Kapucínska/Zochova. Dlhšia trasa z Karlovej Vsi na Kapucínsku bude kompenzovaná výrazne kratším čakaním na spoje – v priemere 1,5 minúty v rannej špičke.

Tento model organizácie dopravy vychádza z modelu metra, ktoré rovnako využíva na jednu trasu v hustých intervaloch jednu linku a na ostatné trasy sa prestupuje vo viacerých prestupných uzloch.

V praxi toto trasovanie liniek znamená, že každý cestujúci sa aj počas modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály dostane električkou do súčasného cieľa. Pokiaľ cestuje medzi dvomi vzdialenejšími mestskými časťami, bude to spravidla s jedným prestupom.  

V prípade prestupu na prestupnom uzle Námestie SNP/Kamenné námestie nehrozí cestujúcim na zastávke dlhšie čakanie na ktorúkoľvek linku ako 5 minút cez pracovné dni a 8 minút cez voľné dni.

Zmena v grafikonoch a linkách znamená pre cestujúcu verejnosť istú zmenu doterajších návykov, v praxi by však nemalo prísť k predĺženiu jazdných dôb medzi konkrétnymi cieľmi oproti súčasnému stavu. Úsporu času prinesie predovšetkým skrátenie čakania na najbližší spoj, keďže linky budú jazdiť dvakrát častejšie.

Dané riešenie sme navrhli preto, aby sa modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály po obratisko električiek v Karlovej Vsi uskutočnila v najkratšom možnom čase a aby spojenie Karlovej Vsi a Dúbravky s ostatnými mestskými časťami zostalo aj počas rekonštrukcie zabezpečené v súčasnom rozsahu.  

Cestujúcej verejnosti odporúčame naštudovať si jednotlivé trasy a linky električiek vopred, aby zvlášť pri dlhších trasách a nadväzujúcich spojoch neprišlo ku komplikáciám. Pri cestách odporúčame cestujúcim používať dostupné plánovače ciest a vyhľadávače spojení.

DPB pripravuje pre cestujúcu verejnosť brožúru s novými trasami liniek. V električkách, ostatných vozidlách MHD aj na zastávkach MHD budú plagáty, ktoré na nové trasovanie liniek upozornia a na stránke zvladneme.to si každý bude môcť veľmi jednoducho stiahnuť novú prehľadnú mapu električiek. Navyše, na významných zastávkach budú cez týždeň od spustenia tejto zmeny stáť informátori DPB, ktorí budú cestujúcim radiť ako sa najlepšie dostať k cieľu ich cesty.

Verejnosť tiež prosíme o hodnotenie tohto modelu, aby sme v čo najvyššej možnej miere mohli tieto skúsenosti preniesť do plánovania liniek a spojov aj po návrate k obvyklej organizácii dopravy.

Mapu električkovej zmeny nájdete TU.

Text: Dopravný podnik mesta Bratislavy



Autor: Petrzalcan | 22.06.2019 | zobrazené: 217 x |


Podobné články

• Príbeh opustenej petržalskej kosačky (14.07.2019)
• Poslanci mesta sa zaoberali Petíciou z Petržalky (09.07.2019)
• Petržalka bude riešiť odstraňovanie bariér (30.06.2019)
• Mestské podniky majú nových šéfov (29.06.2019)
• Sčítanie áut a pakovacia politika (27.06.2019)

Komentáre

FOTOGALÉRIA

Detský svet Central park Petržalka

ANKETA

Vadí vám,že nie je Petržalka pokosená?

Áno, väčšina trávnikov má byť pokosená
(132)

Nie, mne to neprekáža
(47)

Je mi to jedno, ja tu len bývam
(53)


spolu 232 hlasov
/