Prinášame vám úplný text Výzvy, ktorú dnes podpísalo a odovzdalo primátorovi a hlavnej architektke 6 občianskych združení a iniciatív z Petržalky.
VEREJNÁ VÝZVA
My nižšie podpísané občianske iniciatívy a združenia žiadame aby v rámci:
- zadania pripravovanej medzinárodnej architektonicko-urbanistickej štúdie „petržalského koridoru“
- pripravovaného dopravného generelu Bratislavy
- pripravovaných Zmien a doplnkov Územného plánu hl. m. SR Bratislavy č. 3
(ďalej ako „dokumentácia“),
boli do uvedených dokumentov zapracované naše návrhy, ktoré vzišli zo spoločného stretnutia občianskych iniciatív a združení k problematike „petržalského koridoru“ dňa 14.6.2013:
Žiadame, aby v spomínanej dokumentácii bola plocha zelene zvýšená nad úroveň dnes v tomto území predpokladanú platným ÚP vo forme súvislého Severo - Južného parku pri Chorvátskom ramene.
Požadujeme, aby v tomto území boli nezávisle na chodníkoch pre peších v celej dĺžke vedené cyklotrasy, a to bez kolízie s motorovou dopravou, so správne, bezpečne a vhodne riešenými križovaniami.
Požadujeme redukciu profilu plánovaného 48 m širokého „bulváru“ na šírku potrebnú pre dopravnú obsluhu daného územia.
V úseku Romanova ulica – Kutlíkova/Pajštúnska ulica požadujeme úplné vypustenie plánovanej cestnej komunikácie paralelnej s traťou Nosného systému MHD. Pre obsluhu tohto územia nie je potrebná a prerušenie Jantárovej cesty v danom úseku považujeme za kľúčové, aby táto komunikácia nevťahovala do vnútra Petržalky tranzitnú dopravu.
Požadujeme, aby v súvislosti so stavbou 1. etapy Nosného systému MHD bola v mieste križovania trate Nosného systému MHD a existujúcej železničnej trate ponechaná rezerva pre budúce vybudovanie prestupného uzla integrovanej dopravy a aby bol tento uzol zahrnutý do pripravovanej dokumentácie.
Analogicky navrhujeme v križovaní železničnej trate na juhu Petržalky a trate budúceho Nosného systému MHD vybudovať prestupný uzol integrovanej dopravy a žiadame, aby bol tento uzol zahrnutý do pripravovanej dokumentácie.
V súvislosti so stavbou 1. etapy Nosného systému MHD navrhujeme v maximálnej možnej miere využiť jestvujúci násyp popri bývalom štadióne Artmedie namiesto budovania nákladnej estakády „Artmedia“ a ušetrené prostriedky použiť účelnejšie. Nevidíme dôvod, aby bola za verejné zdroje v danom úseku vybudovaná estakáda v prospech developerov priľahlých území.
Žiadame, aby kompetentné orgány pri spracovaní dokumentácie rešpektovali závery Posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) v zmysle tejto výzvy.
Petržalka má potenciál byť najlepším miestom pre život v Bratislave. Riešenie „koridoru“ však musí optimálne spĺňať požiadavky na dopravné a urbanistické dotvorenie s požiadavkami na dostatok zelene a oddychový charakter tohto územia. Naše združenia majú rozličné názory na mnohé ďalšie otázky týkajúce sa dopravného, či urbanistického riešenia tohto územia. Na uvedených pripomienkach sa však zhodneme a predstavujú podľa nášho názoru minimálne podmienky pre to, aby Petržalka v budúcnosti takýmto moderným a príjemným miestom bola.
za o.z. Cyklokoalícia, Peter Netri
za o.z. Lepšia doprava, Martin Fundárek
za o.z. Petržalský okrášľlovací spolok, Iveta Plšeková
za vlastníkov domu Rovniankova 14, Bratislava, Marcel Slávik
za o.i. Za efektívnu a ekologickú dopravu, Martin Kugla
za o.z. Petržalský Central park. Marián Sim