Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/connect.php on line 8
Zmluvu zrušiť!
Dnes je: nedeľa 28.04.2024 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Utorok daždivý, denné maximum 9 stupňov

Zmluvu zrušiť!

Zastupiteľstvo v Petržalke dnes čakali zvedaví a mierne „nabrúsení“ občania, ktorých téma parkovania v Petržalke zjavne zaujíma. Svedčali o tom transparenty v ich rukách „Zmluvu zrušiť !“.

 

Zverejnené údaje hovoria o tom, že Petržalka vysúťažila v tendri košickú firmu EEI, ktorá si za projekt odnesie 5 mil€. Petržalčania budú za jedno parkovacie miesto platiť ročne 60€, nerezidenti ( ľudia bez trvalého bydliska) až 800€.

 

Mestská časť si dokonca na podporu svojich aktivít zabezpečila reklamnú a mediálnu kampaň v hodnote asi 25 tis. €.

 

Situáciu však dnes starosta  Vladimír Bajan vyhodnotil tak, že materiál na začiatku zasadnutia stiahol s argumentom, že treba ešte vytvoriť priestor na zapracovanie pripomienok odbornej i laickej verejnosti.

 

Poslanec Cmorej to komentoval: "Všetci dobre vieme, že je to stiahnuté preto, lebo ste nemali dostatok hlasov na schválenie."

 

Čo mali dnes poslanci schvaľovať? 

 

V návrhu sa hovorí, že každý  Petržalčan si bude môcť pre parkovanie svojho auta, aj firemného, kúpiť rezidentskú kartu v hodnote 60 €. Za druhé auto by rezident zaplatil 90 eur, za tretie 120 eur. Na jeden byt bude pritom možné vydať tri rezidentské parkovacie karty.

 

Vodič, ktorý nemá trvalý pobyt alebo miesto podnikania na území mestskej časti, zaplatí však za abonentskú kartu v hodnote 800 €.

 

Rezidenti a abonenti by mali môcť zaparkovať na vyhradených parkoviskách zóny, ktoré budú na to určené. Ak tam nenájdu miesto pre svoje auto, budú mať podľa pôvodného návrhu nárok zaparkovať na parkovacom mieste určenom pre návštevníkov. To nezaručuje majiteľom kariet parkovanie v okruhu 100m od domu, resp. zaručuje len, že v Petržalke niekde zaparkuje. Aj toto je jeden z argumentov poslancov, ktorí kritizujú uzavretú súťaž.

 

Verejnú súťaž na prevádzkovateľa vyhrala spoločnosť EEI a v júni s ňou podpísala koncesnú zmluvu na zabezpečenie prevádzky parkovacieho systému. Tá získa 40 € z predaja jednej rezidentskej i abonentskej karty. Pri predaní 20.000 parkovacích kariet suma klesne na 32 eur bez DPH.

 

Firma má vydávať karty, starať sa o zimnú a  letnú údržbu, je tiež  povinná skontrolovať denne päťtisíc áut a jednotlivé zóny monitorovať.

 

Všetky príjmy pritom pôjdu podľa samosprávy na účet mestskej časti a tá bude spoločnosti vyplácať odmenu. Samospráva predpokladá, že z parkovania bude mať ročný príjem asi 500.000 eur, ktoré majú byť viazané len na vytváranie nových parkovacích miest.

 

Systém by mal fungovať od 1.1.2016. Mesto však pripravuje svoju koncepciu parkovacej politiky, ktorú momentálne diskutuje so starostami mestských častí. Petržalka je v tomto popredu a nie je vylúčené, že oba systémy môžu na seba naraziť.

 

Mnohí občania zároveň kritizujú, že sú občanmi mesta, nie len jednej mestskej časti a že parkovanie malo zabezpečiť mesto, ktorého príjmy by išli výhradne na tvorbu a údržbu nových parkovacích miest. Zároveň občania kritizujú, že dochádzaním do inej mestskej časti budú platiť aj tam.

 

Dnešné rokovanie zastupiteľstva v Petržalke sa  k téme parkovania nakoniec nedostalo. Starosta podľa niektorých poslancov vraj nedovolil ani diskusiu poslancov, čím podľa nich  porušil rokovací poriadok.

 

V každom prípade bude o tomto probléme musieť rokovať nasledujúce zastupiteľstvo Petržalky a dá sa očakávať, že bude opäť búrlivé.

 

 



Notice: Undefined index: id in /data/b/3/b3b46c20-6a27-4615-8372-e7ac4390fcbf/petrzalcan.sk/web/files/aktuality.php on line 69

Autor: Petrzalcan | 22.09.2015 | zobrazené: 2124 x |


Podobné články

• Petržalské zaujímavosti (10.01.2024)
• Zmena dane za psa a iné (22.12.2023)
• Pomoc ľuďom v núdzi (18.11.2023)
• Osobnosti Petržalky (26.09.2023)
• Mesto a mestské časti sa dohodli (12.09.2023)

Komentáre