Dnes je: utorok 30.11.2021 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Dnes je Medzinárodný deň rómskeho jazyka

Anketa nielen o projekte nad Einsteinovou

Diaľnicu prechádzajúcu Petržalkou by chceli schovať do tunela, nad ktorým by vyrástol rozsiahly park(?) s pešou zónou, obytnými stavbami a ďalšou občianskou vybavenosťou.

Urbanistickú štúdiu vypracovali architekti Tomáš Šebo a Igor Lichý. Projekt predstavili mestu aj firmám, ktorých by sa dotkol. Financie?  Architekti očakávajú finančnú účasť mesta aj štátu a spoluprácu súkromných investorov. Spýtali sme ao sa aj na tento projekt dívajú Pavel Nechala, Michal Belohorec a Iveta Plšeková.

 

Aký je Váš názor na projekt prekrytia Einsteinovej a vytvorenie novej obytnej zóny?

 

Pavel Nechala, právnik: Vynikajúci projekt, ktorý môže kombinovať podnikateľský záujem a záujem verejnosti mať viac verejných plôch. Súčasne však skrýva veľké riziká a preto realizácia bude vyžadovať širokú diskusiu.

Michal Belohorec, kontrolór v samospráve: Diaľnica na Einsteinovej sa už pri projektovaní mala spracovať ako zapustená pod úroveň terénu a prekrytie malo byť v úrovni terénu. Teraz ak budem chce prekrývať diaľnicu a dodržať výšku aspoň 4 m (prejazd kamiónov) tak stavba bude mať približne 6 m. Takáto stavba by bol posledný krok k urbanistickej likvidácii severu Petržalky.

Iveta Plšeková, lekárka, predsedníčka Petržalského okráľovacieho spolku: Projekt je veľmi ambiciózny. Prichádza ex post keď sa niečo pokazilo a významným spôsobom. Súhlasila by som s ním, ak by sa výstavba navrhnutá okolo Chorvátskeho ramena presunula sem a okolo Chorvátskeho ramena ponechal park.

 

 

Je podľa Vás projekt reálny?

 

Pavel Nechala, právnik: Technicky je určite realizovateľný, čo potvrdzujú podobné projekty z iných štátov. Otázka je, či sú Bratislava a Petržalka dostatočne personálne a organizačne pripravené na zvládnutie takto náročného projektu a zabránenie nekontrolovateľnému presadzovaniu súkromných záujmov, ktoré sa objavia.

Michal Belohorec, kontrolór v samospráve: Projekt nevidím ako reálny, pretože by musela byť na istý čas zastavená doprava v úseku a tým pádom by skolabovala doprava vo veľkej časti Mesta. Neviem si predstaviť riešenie, pri ktorom by bola existujúca diaľnica odstavená, prípadne odstránená a a zapúšťaná do zeme. Ľudia už ako tak si zvykajú na nezmyselné dopravné riešenie, ktoré existuje.  

Iveta Plšeková, lekárka, predsedníčka POS: Myslím, že nie. Financie od samosprávy, ktorá nemá na mzdy učiteľov ( základná kompetencia samosprávy) a od štátu, ktorý neprispel Bratislave ani na základné kompetencie Hlavného mesta nemožno očakávať. Mohli by to zafinancovať len developeri a tí chcú veľký zisk a teda vysoké stavby. To by mohlo projekt znehodnotiť.

 

 

Čo považujete v uplynulom roku 2013 za najväčšiu prehru bratislavskej samosprávy ( Petržalskej tiež)

 

Pavel Nechala, právnik: Projekty, kde sa predstieral verejný záujem, verejnosť sa zavádzala a v konečnom dôsledku profitovali opäť najmä jednotlivci. Preto nebudeme mať „nový“ Starý most v najlepšom možnom riešení vygenerovanom v súťaži alebo petržalská samospráva poskytla súkromným osobám pozemok na stavby zimného štadióna a verejnosť na druhú stranu dostala iba dve hodiny týždenne. Jednoducho, slabé presadzovanie záujmov verejnosti, aj keď projekty samotné nie sú zlé.

Michal Belohorec, kontrolór v samospráve: Najväčšia prehra pre Bratislavu v roku 2012: Električka (projekt bez výhľadu na skutočnú realizáciu a hlavne likviduje stavebnú uzáveru pri chorvátskom ramene a tým pádom aj životné prostredie v nebývalom rozsahu. Prehra samosprávy v Petržalke len jedno slovo: Bajan

Iveta Plšeková, lekárka, POS: Prehrou je vypísaná štúdia na koncepcie rozvoja okolo Chorvátskeho ramena. Samospráva je akoby vzdialená pocitom verejnosti a jej potrebám. Prehrou je aj súhlas betonárku pri Sovom lese. Ale aj hausbóty na úkor prírody, útok na hniezdiská vtákov v Čunove, neschválenie Prvej mestskej rezervácie Vydrica. Prosto zeleň a životné prostredie prehráva.

 

 

Čo naopak pokladáte za dobrú vec, ktorá sa podarila?

 

Pavel Nechala, právnik: Predovšetkým projekty na podporu verejnej dopravy a cyklistiky. Iné riešenie ako verejná doprava pre toto mesto neexistuje.

Michal Belohorec, kontrolór v samospráve:  Dobrá vec, ktorá sa podarila je rozlúčka so starým mostom, Pozastavenie ďalšieho nekoncepčného projektu parkovacej politiky, pozastavenie Baja. Vlastné aktivity tretieho sektora a Petržalského okrášľovacieho spolku.

Iveta Plšeková, lekárka, POS: Zastavenie  stavby Bajo pri Sade Janka Kráľa, osadenie info tabulí v Sade Janka Kráľa o protinapoleónskom vale, či vykopanie vojenskej pamiatky pri Strečnianskej.

 

 

Čo by ste občanom Petržalky zaželali do roku 2014?

 

Pavel Nechala, právnik: Úspešné vykročenie do nového roku a maximálny záujem o svoju mestskú časť. Petržalka má obrovský potenciál a jeho využitie závisí jednak od zvolaných predstaviteľov samosprávy, ale aj od samotných občanov, ktorí tu žijú.

Michal Belohorec, kontrolór v samospráve: V roku 2014 by som im zaželal veľa zdravého uvažovania pri komunálnych voľbách. Aby ľudia nenechávali rozhodovať o sebe iných.  

Iveta Plšeková, lekárka, predsedníčka POS: Lepšie vedenie Petržalskej samosprávy, viac rozhodnutí  v prospech zelene a skrášleniu Petržalky. Ale všetkým hlavne zdravie pokoj v rodinách.

 

 

 

 

 



Autor: Petrzalcan | 09.12.2013 | zobrazené: 2729 x |


Podobné články

• Stihne mesto vybudovať druhú etapu električky? (10.10.2021)
• Po kom je pomenované Rudnayovo námestie? (13.09.2021)
• Program Dni Petržalky (10.09.2021)
• V Petržalke občania spisujú novú petíciu proti výstavbe supermarketu Kaufland (01.09.2021)
• Skutočná Sahara vám učarí na celý život (18.08.2021)

Komentáre

FOTOGALÉRIA

Chorvátske rameno

ANKETA

Stihne podľa vás mesto vybudovať 2.etapu električky do Petržalky?

Áno, určite
(67)

Skôr nie
(36)

Určite nie
(45)

Len čiastočne
(35)


spolu 183 hlasov
/