Včerajšia verejná prezentácia novej podoby Starého mosta prilákala do Zrkadlovej sály vyše stovky záujemcov. Zaznievali pomerne kritické pripomienky najmä k vizualizácii mosta, ale aj k spôsobu obstarania projektu. Mladí i starší architekti pripomínali primátorovi, že na most mohol vypísať architektonickú súťaž, ktorá by priniesla viac kvality i viacero možností na technické riešenia.
V zákulisí si mnohí šepkali o tom, že v Bratislave má niekto „patent“ na mosty.
Prítomným Petržalčanom sa nepáčil projekt na Bosákovej, kde vznikne obratisko električiek. Napriek tomu, že projekt zaberie celé zelené územie pri Chorvátskom ramene a popri električkovej trati má vzniknúť štvorprúdové cesta pred TPD, Ing.Schlosser upokojoval, že projekt nebude mať negatívny vplyv na životné prostredie. V tej chvíli tomu veril málo kto. Zvýšená hlučnosť, množstvo autobusov, ktoré budú privážať Petržalčanov pred TPO k zastávkam električky, iste prinesú zhoršenie kvality ovzdušia na Bosákovej a priľahlých uliciach.
Na zmenu stavby mosta pred dokončením vyzvala primátora Katarína Šimončičová. Primátor totiž možnosť zmeny stavby už viac krát pripustil. Most nemusí dokonca byť aj ani zelený, ako je teraz prezentovaný.
Zmena sa budú týkať aj dopravy na strane Starého Mesta. K nim mala otázku aj starostka Tatiana Rosová. „Na križovatke Štúrova a Jesenského pribudne nová koľaj pre druhý smer, odbočovanie z Vajanského bude tak ako doteraz, čiže jednosmerka ostane, nové budú koľaje na Starý most,“ povedal Peter Ivan, generálny riaditeľ firmy Metro.
Starý most príde o tretí a štvrtý pilier, z ich materiálu majú postaviť nový pilier. „Pôvodné piliere budú spevnené a navýšené.“
Nový Starý most bude mierne klenutý, v strede bude vyšší ako na krajoch.
Po moste budú jazdiť len električky. V prípade potreby bude možný prechod pre sanitné a hasičské autá.
Na oboch stranách trate bude 4,5-metra široký priestor pre peších a cyklistov. Cyklistom vyhradia na každej lávke 1,5 metra, jednou stranou mosta majú jazdiť do Petržalky a druhou späť. Lávky pre peších budú mať aj vyhliadkové terasy, v tých miestach bude mať most šírku spolu cez 30 metrov.
Projekt tiež počíta s rozšírením estakády na Einsteinovej ulici a vybudovaním novej pri bývalom štadióne petržalskej Artmedie. Nutnosť takejto zmeny nebola však dostatočne vysvetlená a tak vyvoláva mnohé otázky, prečo mesto realizuje aj to, čo nemusí.
Nový Starý most a električka na Bosákovu patria k prvej etape nosného dopravného systému v Bratislave. Električka má ísť do Petržalky zo Šafárikovho námestia, pričom trať bude dlhá 4,5 kilometra.
Stavebné povolenia na dopravný projekt od troch stavebných úradov sú právoplatné. Obvodný úrad v Petržalke zamietol odvolanie Petržalčanov z Rovniankovej 14. Prítomný Marcel Slávik, zastupujúci občanov z Rovniankovej 14 vyjadril rovnako ako ďalší Petržalčania obavy z projektu električky, najmä ak nie sú jasné časovo následne kroky k spojeniu Bosákovej s Janíkovým Dvorom. Dočasné riešenia sa tak môžu stať trvalými.