Riešenie niektorých občianskych podnetov bude rýchlejšie. Magistrát hlavného mesta SR Bratislava prichádza od 1. septembra s novou službou Rýchle zásahy. Pôjde o riešenie rýchlo spracovateľných podnetov do 72 hodín.
Podnety bude možné nahlasovať cez online formulár na webovej stránke hlavného mesta na podstránke rýchlych zásahov, kde sú podnety kategorizované podľa svojho zamerania. Hlavné mesto spúšťa túto službu v spolupráci s portálom Odkaz pre starostu.
Podnety na riešenie rýchlym zásahom do 72 hodín sú rozdelené podľa zamerania na 9 kategórií: nedostatočne pokosená trávnatá plocha, suchá zeleň v havarijnom stave, zlomený konár v havarijnom stave, neorezaná prícestná zeleň, preplnený alebo poškodený kôš, chýbajúci alebo poškodený kanalizačný poklop, znečistený chodník, cesta, cyklotrasa, schody, poškodené dopravné značenie (vertikálne) a nefunkčný semafor.
Ako oznámil primátor Bratislavy M. Vallo: "Niektoré opravy v meste, bohužiaľ, nie je možné zrealizovať zo dňa na deň. No tie, pri ktorých to možné je, chceme robiť ešte efektívnejšie! A na to sú tu Rýchle zásahy na riešenie drobných opráv na uliciach v správe mesta v priebehu 72 hodín od ich nahlásenia. Budeme veľmi radi, ak aj vďaka vašej všímavosti prinesieme rýchle, no dôležité zlepšenia vo vašom susedstve.“
Nahlásiť podnet môžete prostredníctvom formulára na bratislavskej podstránke Rýchle zásahy.
Podnety týkajúce sa celomestských tém čistoty a zelene, údržby komunikácií či poškodeného alebo zničeného mestského mobiliáru sa budú vyhodnocovať v spolupráci s odbornými oddeleniami magistrátu a pracovníkmi mestského Komunálneho podniku. Tí budú vaše podnety operatívne riešiť a pracovať na odstránení nahlásených nedostatkov v čo najkratšom čase do 72 hodín.
Pre nahlásenie podnetu treba priložiť aspoň jednu fotografiu aktuálneho stavu kvôli urýchleniu identifikácie podnetu a potvrdeniu vierohodnosti podnetu označenom na „Rýchly zásah“.
Vo výnimočných prípadoch, ako sú zhoršené poveternostné podmienky alebo iné nepredvídateľné okolnosti, sa môže doba riešenia podnetu predĺžiť.
Na riešení rýchlych zásahov spolupracuje mesto Bratislava s Odkazom pre starostu. Odkaz pre starostu umožňuje obyvateľom samospráv nahlasovať rôzne nedostatky, ktoré ich vo verejnom priestore obce či mesta trápia. Bol vytvorený v roku 2010 mimovládnou organizáciou Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť a využíva ho aj bratislavská samospráva.
zdroj: mesto Bratislava