Väčšina opýtaných nechce štvorprúdovú cestu, ani električku pri Chorvátskom ramene. To hovorí jedna z iniciátoroeik petície, miestna poslankyňa Elena Pätoprstá.
O tom, že nová električková trať má ísť popri Chorvátskom ramene, verejnosť vie. Ale o tom, že popri nej má ísť štvorprúdová cesta, už verejnosť vie len málo. "Tá cesta má byť širšia ako diaľnica D1", povedal predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKU-DS), ktorý zároveň s ňou nesúhlasí.
Mesto má však svoj projekt a je otázne, ako sa k vyjadreniam občanov postaví. Signalizuje to aj názor poslanca mesta a starostu Rače, ktorý hovorí, že prieskumy by sa nemali preceňovať.
Lenže verejnosť nemá inú možnosť, ako vyjadriť svoj názor.
Nikto z poslancov mesta nikdy petržalskej verejnosti nepredsatvil projekt štvorprúdovej cesty krížom cez Petržalku. "Nikto nemá mandát na takéto riešenie," povedala nám Iveta Plšeková z Petržalského okrášľovacieho spolku.
Petržalka už jedno rozdelenie zažila. Keď sídlisko oddelili od Sadu Janka Kráľa najfrekventovanejšou cestou v Bratislave ( Einsteinova). Nad takýmto rozdelením sa zadivil aj urbanista slovenského pôvodu, žijúci v Paríži, ktorý je jedným z architektov Disneylandu pri Paríži. Podľa neho by sa takéto veci vo Francúzsku nemohli udiať. Budovanie ciest má totiž dosah sociálny, ekonomický, ekologický a nie je to len hľadisko dopravné, ktoré treba posudzovať.
Primátor mesta sľúbil k výstavbe druhej etapy električky verejnú diskusiu. Tá by sa mala uskutočniť budúci týždeň.