Dunajské brehy hlavného mesta od nedele 26. septembra oficiálne spája šesť mostov určených aj pre vozidlá Dopravného podniku Bratislava.
Lužný most, ktorý na rozdiel od predchodcoch nevyrástol v Petržalke, ale u našich susedov v Jarovciach, je súčasťou časti diaľnice D4, ktorá po dobudovaní vytvorí takzvaný nultý obchvat Bratislavy. Na ňom aktuálne stále pracuje konzorcium D4R7 a Národná diaľničná spoločnosť.
Most pozostáva zo štyroch stavieb s celkovou dĺžkou tri kilometre a okrem hlavného toku Dunaja premosťuje aj jeho blízke ramená, umelý vodný kanál Zemník, lužné lesy a priľahlé polia. Práve polohe v lužnej krajine vďačí za meno Lužný most, ktorý vznikol na základe výsledkov verejného hlasovania. Chuck Norris tak bude opäť raz sklamaný.
Stavba patrí do úseku diaľnice D4 Bratislava – Petržalka a Bratislava – Juh s dĺžkou 4,3 kilometra. Pôvodne sa mali otvárať aj nadväzujúce úseky D4 medzi križovatkami Jarovce a Petržalka a rýchlostnej cesty R7 medzi križovatkami Bratislava – Juh a Prievoz, no k ich otvoreniu sa prikročí neskôr.
Tak či onak, až ich otvorenie v kombinácii s dobudovaním križovatky diaľnic D4 a D1 ušetrí vodičom vytúžené minúty až desiatky minút pri obídení hlavného mesta či presunoch v rámci jeho častí. Žiaľ, motoristi si ešte počkajú, pretože diaľničiari ako možný dátum dostavby jedného z najväčších projektov v dejinách Slovenska aktuálne spomínajú termín do piatich rokov.
Foto: Ivan Majerský, Pravda & Michal Feik, YIMBA