Osemdesiat dieselových (Euro 6D) či CNG autobusov, alebo štyridsať elektrobusov či autobusov na vodíkový pohon. Meníme filozofiu pri verejnom obstarávaní nových vozidiel. Výsledok súťaží bude podkladom pre uchádzanie sa o finančné zdroje z príslušných eurofondových programov, štrukturálnych fondov alebo iných prostriedkov určených na obdobné nákupy vozidiel.
„Keďže proces verejného obstarávania zvykne byť zdĺhavý, nečakáme na konkrétnu výzvu, ale súťažíme už v predstihu. Preferujeme uzavrieť rámcové zmluvy najmä na nákup nízkoemisných dopravných prostriedkov. Ich cena je však niekoľko násobne vyššia a financovanie ich nákupu je podmienené najmä prostriedkami z Európskej únie. Vozidlá so štandardným pohonom prichádzajú do úvahy v prípade, ak sa na preplatenie takéhoto nákupu nenájdu príslušné dotačné mechanizmy,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.
Cestujúcich budú voziť nové plne klimatizované a nízkopodlažné autobusy s determálnymi bočnými oknami, ktoré zabezpečia tepelný komfort najmä v letných mesiacoch. Samozrejmosťou sú nerezové madlá a tyče, hygienickejšie koženkové sedadlá, kamerový systém i nový informačný systém s LED bodovými panelmi či vnútornými LCD displejmi, zobrazujúcimi reálne odchody nadväzných spojov zo zastávok. Tie sa už stávajú štandardom v nových vozidlách.
Pre vodičov požadujeme priestrannú kabínu vrátane úložného priestoru, ergonomické usporiadanie prístrojovej dosky, kvalitné a pohodlné sedadlo a novinkou bude systém sledovania mŕtveho uhla.
Výkon klimatizácie sa vôbec po prvý krát stal kvalitatívnym súťažným kritériom, nielen požiadavkou v technickej špecifikácii vozidla.
Obstarávacia cena vozidiel sa vzhľadom na rôzne typy súťaží líši. Celková predpokladaná hodnota zákazky na kúpu 80 autobusov s dieselovým pohonom je 22 miliónov Eur. Súťaže na všetky typy pohonov chceme vyhlásiť v priebehu augusta.
Nové autobusy v uliciach Bratislavy nahradia 12 až 14 ročné vozidlá a skvalitnia cestovanie mestskou hromadnou dopravou.
Zdroj: mesto Bratislava