Dnes je: streda 25.04.2018 | Sviatok má: | Zajtra má sviatok: kontakt@petrzalcan.sk
head
Dnes zasadá mestské zastupiteľstvo Bratislavy. Na programe je dokončenie predchádzajúcich zastupiteľstiev.

Deti sa môžu učiť dejepis priamo v Múzeu mesta Bratislavy

Učenie má byť hrou, to vedia mnohí. Predmet niekedy deti nebaví, no dobrý učiteľ vie deti zaujať a aj z neatraktívneho či ťažkého predmetu urobiť predmet zaujímavý. „Dejiny sa dajú vyučovať ako bifľovanie dátumov a udalostí, ale oveľa účinnejšie a lepšie, pestovať v deťoch lásku k histórii ako ku príbehom, legendám a udalostiam, ktoré formovali dnešok,“ povedala nám na margo projektu Oživené učebniceviceprimátorka pre kultúru, vzdelávanie a šport Iveta Plšeková.

 A j s týmto cieľom, podnietitť v deťom lásku k histórii nášho mesta i pre uľahčenie procesu výučby pre učiteľov vznikol zaujímavý a jedinečný projekt v slovenskom prostredí.  „Oživené učebnice“ už fungujú v Múzeu mesta Bratislavy s prvými piatimi neformálnymi vzdelávacími programami a publikáciami v novozaloženej edícii – „História v kocke“.  

Autorka projektu PhDr. Beáta Husová a spoluautorka PaedDr. Martina Pavlikánová, PhD.oslovili na spoluprácu odborníkov z oblasti didakticko-historického a metodicko-pedagogického prostredia. Projekt zastrešuje a odporúča pre školy do pozornosti Štátny pedagogický ústav v Bratislave a Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave. V oblasti tvorby publikácií edície Hravá história tradične pokračovala úzka spolupráca s Vydavateľstvom BUVIK.

 

Jedným z bodov stratégie rozvoja múzeí a galérií na Slovensku je získať v priebehu realizácie projektu čo najväčšiu skupinu detí a mládeže, návštevníkov múzea v komunitnom zmysle, ale najmä pedagógov a žiakov pre záujem o dejiny Hlavného mesta SR, Bratislavy.

Čo sa teda deti môžu v múzeu naučiť?

V prvej fáze je zmapovaných 5 tém. Tri témy sa dotýkajú najmä 18. storočia: vláda Márie Terézie, unikátny Marquartov plán (1765), fungovaniu lekárnictva a liečenia. Dve témy siahajú do dejín staroveku – rímskej ríše a raného stredoveku – Slovanov. Témy neboli vybrané náhodne. Ich výber bol ohraničený vekom cieľovej skupiny (9. - 18. ročné deti, pričom úroveň realizácie programov, informácií a poznatkov sa prispôsobuje veku publika) a dostupnosťou archeologických nálezov a historických  prameňov v zbierkach Múzea mesta Bratislavy a Archívu mesta Bratislavy.  

 

V prvom rade musia školy prejaviť záujem a skontaktovať sa s múzeom, aby si dohodli termín vyučovania. Deti potom prídu s učiteľmi do múzea, kde sa odohráva výučba hravou formou, dozvedia sa niečo napr,.o Márii Terézii, či Rimanoch na našom území, vidia zbierkové nálezy v múzeu, dostanú dostatok informácií od historikov, archeológov a samozrejme, môžu sa pýtať, zisťovať a tak získavať trvalé poznatky. „V praxi totiž platí, že lepšie ako 100x počuť je raz vidieť a deti majú možnosť učiť sa v priestoroch múzea a vidieť to, o čom sa učia. Tieto vedomosti budú určite trvalejšie ako nabiflené fakty v triede,“ povedala nám na záver I.Plšeková



Autor: Petrzalcan | 26.10.2017 | zobrazené: 380 x |


Podobné články

• Ocenenia pre petržalských pedagógov (28.03.2018)
• Dni otvorených dverí v petržalských základných školách (07.03.2018)
• Väčší dôraz na školstvo (19.01.2018)
• Nová budúca škôlka v Petržalke (21.11.2017)
• Ako sú na tom stredné školy v Bratislavskom kraji? (03.10.2017)

Komentáre

Bazény

FOTOGALÉRIA

Obliehanie Bratislavy Napoleonom 2017

ANKETA

Súhlasíte so zavedením parkovacej politiky v Bratislave ?

áno, parkovanie nie je ľudské právo, bude menej áut
(96)

skôr áno, nesmie ale byť vysoká cena
(21)

nie, som proti, chcem parkovať zadarmo
(38)

neviem, nemám názor
(20)


spolu 175 hlasov
/